Збірник календарно-тематичних планувань з фізики та астрономії на 2024-2025 н.р.
Календарне планування
Фізика і астрономія 11клас
(4 години на тиждень всього 140 годин,
з них на астрономічний складник відводиться 35
годин)
Підручник Сиротюк В.Д., Мирошніченко Ю. Б. Фізика і астрономія (рівень стандарту, за навч. програмою авт. колективу під керівництвом Ляшенка О.І.) : підруч. для 11-го кл. закл. заг. серед. освіти – К. : Генеза, 2019
Номер
уроку |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє
завдання |
Примітки |
|
Розділ 1 ЕЛЕКТРОДИНАМІКА (36
год) |
|||||
І . ЕЛЕКТРОСТАТИКА (12 год.) |
|||||
1/1 |
|
Електромагнітна
взаємодія. Електричне поле. Електрична взаємодія точкових зарядів |
§1 |
|
|
2/2 |
|
Електричне
поле. Напруженість електричного поля. Принцип суперпозиції. |
§1 |
|
|
3/3 |
|
Розв’язування задач «Закон
Кулона. Напруженість електричного поля. Принцип суперпозиції.» |
|
|
|
4 /4 |
|
Речовина
в електричному полі. Провідники й діелектрики в електричному полі |
§2 |
|
|
5/5 |
|
Робота
під час переміщення заряду в однорідному електричному полі. Потенціал
електричного поля. Різниця потенціалів |
§3 |
|
|
6/6 |
|
Зв'язок напруженості електричного поля з
різницею потенціалів |
§3 |
|
|
7/7 |
|
Розв’язування
задач «Робота під час переміщення заряду в однорідному електричному полі.
Потенціал електричного поля. Різниця потенціалів.» |
|
|
|
8/8 |
|
Електроємність.
Електроємність плоского конденсатора. З’єднання конденсаторів |
§4 |
|
|
9/9 |
|
Розв’язування
задач «Електроємність. Конденсатори» Використання конденсаторів у техніці |
|
|
|
10/10 |
|
Енергія
електричного поля |
§4 |
|
|
11/11 |
|
Лабораторна робота№1 «Визначення енергії
зарядженого конденсатора та його ємності» |
Стор.
53 |
|
|
12/12 |
|
Контрольна робота №1/1
«Електричне поле» |
§1-4 |
|
|
ІІ ПОСТІЙНИЙ ЕЛЕКТРИЧНИЙ
СТРУМ (12
год) |
|||||
1/13 |
|
Постійний
електричний струм та його характеристики |
§5 |
|
|
2/14 |
|
Електрорушійна
сила. Закон Ома для повного кола. |
§ 6 |
|
|
3/15 |
|
Лабораторна робота№2 «Визначення
ЕРС та внутрішнього опору джерела струму» |
Стор. |
|
|
4/16 |
|
Розв’язування
задач |
|
|
|
5/17 |
|
Розрахунок
електричних кіл з послідовним і паралельним з’єднанням провідників |
§5 |
|
|
6/18 |
|
Лабораторна робота№3
«Перевірка законів послідовного і паралельного з’єднання провідників» |
Стор. |
|
|
7/19 |
|
Лабораторна робота №4 «Розширення
меж вимірювання амперметра і вольтметра» |
Стор. |
|
|
8/20 |
|
Розв’язування
задач |
|
|
|
9/21 |
|
Робота
та потужність електричного струму |
§7 |
|
|
10/22 |
|
Безпека
під час роботи з електричними пристроями |
§8 |
|
|
11/23 |
|
Розв’язування
задач |
|
|
|
12/24 |
|
Контрольна робота №1/2
«Постійний електричний струм» |
§5-8 |
|
|
ІІІ ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ У РІЗНИХ СЕРЕДОВИЩАХ (11 год) |
|||||
1/25 |
|
Електричний струм у металах.
Залежність питомого опору від температури. Надпровідність |
§9 |
|
|
2/26 |
|
Електропровідність
напівпровідників. Власна й домішкова провідність напівпровідників |
§10 |
|
|
3/27 |
|
Електронно-дірковий перехід:
його властивості і застосування |
§21 |
|
|
4/28 |
|
Напівпровідникова елементна
база сучасної мікроелектроніки |
§ |
|
|
5/29 |
|
Лабораторна робота №5 «Дослідження електричного кола
з напівпровідниковим діодом» |
|
|
|
6/30 |
|
Електричний струм у розчинах і
розплавах електролітів. Електроліз та його закони |
§11 |
|
|
7/31 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
8/32 |
|
Лабораторна робота № 6 «Визначення електрохімічного
еквівалента речовини» |
|
|
|
9/33 |
|
Газові розряди та їх
застосування. Плазма |
§12 |
|
|
10/34 |
|
Електричний струм у вакуумі.
Термоелектронна емісія |
§13 |
|
|
11/35 |
|
Контрольна робота №1/3
«Електричний струм у різних середовищах» |
§9-13 |
|
|
ЕЛЕКТРОМАГНІТНА ВЗАЄМОДІЯ (12 год) |
|||||
1/36 |
|
Взаємодія
провідників зі струмом. Магнітне поле струму. Лінії магнітного поля прямого й
колового струмів. |
§14 |
|
|
2/37 |
|
Індукція магнітного
поля. Потік магнітної індукції |
§15 |
|
|
3/38 |
|
Сила Ампера.
Принцип дії електричних двигунів |
§16 |
|
|
4/39 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
5/40 |
|
Сила Лоренца |
§16 |
|
|
6/41 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
7/42 |
|
Явище
електромагнітної індукції. Закон електромагнітної індукції |
§17 |
|
|
8/43 |
|
Лабораторна робота №7 «Дослідження явища
електромагнітної індукції» |
|
|
|
9/44 |
|
Самоіндукція.
Індуктивність котушки |
§18 |
|
|
10/45 |
|
Енергія магнітного
поля |
§18 |
|
|
11/46 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
12/47 |
|
Контрольна робота №1/4
«Електромагнітна взаємодія» |
§14-18 |
|
|
Розділ 2 КОЛИВАННЯ ТА ХВИЛІ |
|||||
V МЕХАНІЧНІ КОЛИВАННЯ ТА ХВИЛІ (10 год) |
|||||
1/48 |
|
Механічні коливання. Гармонічні
коливання. |
§19 |
|
|
2/49 |
|
Рівняння гармонічних коливань |
§19 |
|
|
3/50 |
|
Математичний та пружинний
маятники |
§20 |
|
|
4/51 |
|
Лабораторна робота №8 «Визначення прискорення
вільного падіння за допомогою математичного маятника» |
|
|
|
5/52 |
|
Перетворення енергії під час
коливань |
§20 |
|
|
6/53 |
|
Вимушені коливання. Резонанс |
§21 |
|
|
7/54 |
|
Автоколивання |
§21 |
|
|
8/55 |
|
Поширення
механічних коливань у пружному середовищі. Принцип Гюйгенса |
§22 |
|
|
9/56 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
10/57 |
|
Контрольна робота №1/5 «Механічні коливання та
хвилі» |
§19-22 |
|
|
VІ ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ КОЛИВАННЯ ТА ХВИЛІ (10 год) |
|||||
1/58 |
|
Вільні електромагнітні
коливання. Коливальний контур |
§23,24 |
|
|
2/59 |
|
Вимушені електромагнітні
коливання. Змінний струм та його характеристики |
§25,26 |
|
|
3/60 |
|
Змінний струм та його
характеристики. Робочі значення напруги і сили струму |
§25,26 |
|
|
4/61 |
|
Трансформатор |
§26 |
|
|
5/62 |
|
Розв’язування
задач |
|
|
|
6/63 |
|
Виробництво,
передача та використання електричного струму |
§26 |
|
|
7/64 |
|
Утворення
й поширення електромагнітних хвиль |
§27 |
|
|
8/65 |
|
Властивості
електромагнітних хвиль |
§28 |
|
|
9/66 |
|
Фізичні
основи сучасного телекомунікаційного зв’язку |
§29 |
|
|
10/67 |
|
Контрольна робота №2/6
«Електромагнітні коливання та хвилі» |
§23-29 |
|
|
VІІ СВІТЛОВІ ХВИЛІ (16 год) |
|||||
1/68 |
|
Світло
як електромагнітна хвиля. Поширення світла в різних середовищах. Ефект
Доплера |
§30,31 |
|
|
2/69 |
|
Інтеференція
світлових хвиль |
§33 |
|
|
3/70 |
|
Дифракція
світлових хвиль |
§34 |
|
|
4/71 |
|
Лабораторна робота №9 «Визначення довжини світлової
хвилі» |
|
|
|
5/72 |
|
Поглинання
й розсіювання світлової хвилі. Поляризація й дисперсія світла |
§35,32 |
|
|
6/73 |
|
Основні
фотометричні ве6личини та їх вимірювання |
§36 |
|
|
7/74 |
|
Геометрична
оптика як граничний випадок хвильової . |
§37 |
|
|
8/75 |
|
Закони
геометричної оптики |
§37 |
|
|
9/76 |
|
Побудова
зображень, одержаних за допомогою лінз і дзеркал |
|
|
|
10/77 |
|
Розв’язування
задач |
|
|
|
11/78 |
|
Кут
зору людини |
§37,38 |
|
|
12/79 |
|
Лабораторна робота №10 «Визначення роздільної
здатності людського ока» |
|
|
|
13/80 |
|
Оптичні
прилади та їх застосування |
§38 |
|
|
14/81 |
|
Контрольна
робота №3/7 «Світлові хвилі» |
§30-38 |
|
|
Розділ 3 КВАНТОВА ФІЗИКА |
|||||
VІІІ КВАНТОВІ ВЛАСТИВОСТІ СВІТЛА ІТА АТОМА (10 год) |
|||||
1/82 |
|
Квантові
властивості світла. Гіпотеза М.Планка. Світлові кванти |
§39,41 |
|
|
2/83 |
|
Енергія
і імпульс фотона |
§41,42 |
|
|
3/84 |
|
Фотоефект.
Рівняння фотоефекту |
§42 |
|
|
4/85 |
|
Розв’язування
задач |
|
|
|
5/86 |
|
Застосування
фотоефекту. Сонячні батареї |
§43 |
|
|
6/87 |
|
Квантові
властивості атома. Квантові постулати Бора |
§40 |
|
|
7/88 |
|
Випромінювання
та поглинання світла атомами |
§40 |
|
|
8/89 |
|
Атомні
й молекулярні спектри. Неперервний спектр світла |
§40 |
|
|
9/90 |
|
Спектроскоп.
Спектральний аналіз та його застосування |
§40 |
|
|
10/91 |
|
Контрольна робота №1/8 «Квантові властивості
світла та атома» |
§39-43 |
|
|
ІХ ФІЗИКА АТОМНОГО ЯДРА (10 год) |
|||||
1/92 |
|
Атомне ядро. Ядерні сили та
їхні особливості |
§44 |
|
|
2/93 |
|
Ядерні реакції.
Радіоактивність. Закон радіоактивного розпаду |
§45 |
|
|
3/94 |
|
Взаємозв’язок маси та енергії |
§44-45 |
|
|
4/95 |
|
Енергія зв’язку атомного ядра |
§45 |
|
|
5/96 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
6/97 |
|
Ядерна енергетика. Види ядерних
реакторів |
§46,47 |
|
|
7/98 |
|
Способи забезпечення безпеки
ядерних реакторів і АЕС |
§47 |
|
|
8/99 |
|
Дозиметрія. Дози
випромінювання. Захист від йонізаційоного випромінювання |
§48 |
|
|
9/100 |
|
Елементарні частинки. Загальна
характеристика елементарних частинок |
§49 |
|
|
10/101 |
|
Дослідження треків заряджених
частинок за фотографіями |
§49 |
|
|
11/102 |
|
Чернобильська катастрофа. Її
наслідки. Як зберігаються ядерні відходи |
§48,49 |
|
|
12/103 |
|
Модель геліостанції |
§49 |
|
|
13/104 |
|
Розв’язування задач |
|
|
|
14/105 |
|
Контрольна робота №1/9 «Фізика атомного ядра» |
§44-49 |
|
|
АСТРОНОМІЯ (35 ГОД) |
|||||
Вступ. Предмет астрономії. Її розвиток і значення в
житті суспільства Короткий огляд об’єктів дослідження в астрономії |
|||||
1/1 |
|
Астрономія
– фундаментальна наука, яка вивчає об’єкти Всесвіту та Всесвіт у цілому.
Галузі астрономії. Зв'язок астрономії з іншими науками. Історія розвитку астрономії |
|
|
|
2/2 |
|
Псевдонауковість
астрології та її завбачень. Значення астрономії для формування світогляду та
культури людини. Об’єкти дослідження та просторово-часові масштаби в
астрономії |
|
|
|
Тема1. Небесна сфера. Рух світил на небесній сфері (5
год) |
|||||
1/3 |
|
Небесні
світила й небесна сфера. Сузір’я. Зоряні величини. Визначення відстаней до
небесних тіл. Небесні координати. |
§1,2,5 |
|
|
2/4 |
|
Практична робота № 1. Екваторіальні системи небесних
координат. Карта зоряного неба |
|
|
|
3/5 |
|
Видимий
рух Сонця. Видимий рух Місяця. Сонячні і Місячні затемнення. |
§3,4 |
|
|
4/6 |
|
Видимі
рухи планет Закони Кеплера |
|
|
|
5/7 |
|
Практична робота № 2. Робота з рухомою картою
зоряного неба. |
|
|
|
6/8 |
|
Типи
календарів. Астрономія та визначення часу |
§6 |
|
|
7/9 |
|
Визначення
маси й розмірів небесних тіл |
§6 |
|
|
Тема 2. Методи та засоби астрономічних досліджень (3
год) |
|||||
1/10 |
|
Випромінювання
небесних тіл. Методи астрономічних досліджень |
§ 15 |
|
|
2/11 |
|
Принцип
дії й будова оптичного та радіотелескопа, детекторів нейтрино та
гравітаційних хвиль. Приймачі випромінювання. Застосування в
телескопобудуванні досягнень техніки й технологій |
§16 |
|
|
3/12 |
|
Сучасні
наземні та орбітальні телескопи. Астрономічні обсерваторії |
§17 |
|
|
4/13 |
|
Контрольна робота №1
«Небесна сфера. Методи та засоби астрономічних досліджень» |
|
|
|
Тема3. Наша планетна система(6год) |
|||||
1/14 |
|
Земля
і Місяць як небесні тіла |
§7 |
|
|
2/15 |
|
Планети
земної групи |
§8 |
|
|
3/16 |
|
Планети-гіганти
та їхні супутники |
§9,10 |
|
|
|
|
Карликові
планети. Пояс Койпера, хмара Оорта |
§11 |
|
|
4/17 |
|
Малі
тіла Сонячної системи - астероїди,
комети, метеороїди. |
§11 |
|
|
5/18 |
|
Гіпотези
формування планетної системи |
§14 |
|
|
Тема 4. Сонце – найближча зоря(4 год) |
|||||
1/19 |
|
Основні
відомості про Сонце |
§18 |
|
|
2/20 |
|
Практична
робота №3 Визначення висоти (кульмінації ) Сонця за допомогою гномона |
|
|
|
3/21 |
|
Прояви
сонячної активності та їх вплив на Землю |
§19 |
|
|
4/22 |
|
Контрольна робота №2
«Наша планетна система. Сонце» |
|
|
|
Тема 5.Зорі. Еволюція зір.(3 год) |
|||||
1/23 |
|
Зорі
та їх класифікація. Звичайні, подвійні, фізично змінні зорі |
§20,21
|
|
|
2/24 |
|
Планетні
системи інших зір |
§22 |
|
|
3/25 |
|
Еволюція
зір. Біли карлики. Нейтронні зорі. Чорні діри |
§22,23 |
|
|
Тема 6. Наша Галактика (4 год) |
|||||
1/26 |
|
Наша
Галактика. Будова Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці |
§24 |
|
|
2/27 |
|
Зоряні
скупчення та асоціації. Туманності |
|
|
|
3/28 |
|
Підсистеми
Галактики та її спіральна структура |
|
|
|
4/29 |
|
Надмасивна
чорна діра в центрі Галактики |
|
|
|
Тема7.Будова й еволюція Всесвіту (2 год) |
|||||
1/30 |
|
Світ
галактик. Активні ядра галактик. Спостережні основи космології |
§27 |
|
|
2/31 |
|
Історія
розвитку уявлень про Всесвіт. Походження
й еволюція Всесвіту |
§28,29 |
|
|
Тема 8. Життя у Всесвіті (3 год) |
|||||
1/32 |
|
Людина
у Всесвіті. Антропний принцип. Імовірність життя на інших планетах. Формула
Дрейка. Пошук життя за межами Землі |
§30,31 |
|
|
2/33 |
|
Питання
існування інших всесвітів. |
|
|
|
3/34 |
|
Мультивсесвіт |
|
|
|
4/35 |
|
Контрольна робота №3 «Зорі.
Наша Галактика. Всесвіт» |
|
|
|
Фізика 10 клас (105 год, 3 год на
тиждень)
за навчальною програмою авторського колективу під
керівництвом Ляшенко О.І
Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних
закладів «Фізика» В.Д.Сиротюк:
Київ , 2018
Номер
уроку |
Дата |
Тема
уроку |
Домашнє
завдання |
Примітки |
||||
ВСТУП ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕННОГО ЗА ПОПЕРЕДНІЙ РІК (7год) |
|
|||||||
1/1 |
03.09 |
Інструктаж з БЖД. Основні поняття магнітної взаємодії |
Виконати типові
завдання тести в classroom |
|
|
|||
2/2 |
04.09 |
Електромагнітна взаємодія. Світлові явища. |
|
|
||||
3/3 |
07.09 |
Фізика атома і атомного ядра. |
|
|
||||
4/4 |
10.09 |
Фізика й астрономія - найдавніші науки про природу. |
§1,4 |
|
|
|||
5/5 |
11.09 |
Методи наукового пізнання. Фізичні величини та їх вимірювання.
Невизначеності вимірювань. |
§2 |
|
|
|||
6/6 |
14.09 |
Механічний
рух. Скалярні та векторні величини |
§3 |
|
|
|||
7/7 |
17.09 |
Взаємодія,
закони збереження |
classroom |
|
|
|||
РОЗДІЛ І. МЕХАНІКА Частина 1. КІНЕМАТИКА (20 год) |
|
|||||||
1/8 |
18.09 |
Основна задача механіки та способи опису руху тіла.
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість. |
§5 |
|
||||
2/9 |
21.09 |
Графічне зображення прямолінійного рівномірного руху. |
§6 |
|
||||
|
|
Розв'язування задач |
|
|
||||
3/10 |
24.09 |
Відносність механічного руху . Закони додавання
переміщень і швидкостей |
§7 |
|
||||
4/11 |
25.09 |
Нерівномірний механічний рух. Середня швидкість. |
§7 |
|
||||
5/12 |
28.09 |
Рівноприскорений прямолінійний рух. Миттєва швидкість, прискорення
. |
§8 |
|
||||
6/13 |
01.10 |
Розв'язування задач |
|
|
||||
7/14 |
02.10 |
Лабораторна робота № 1. Визначення
прискорення тіла в ході рівноприскореного прямолінійного руху. |
|
|
||||
8/15 |
05.10 |
Розв'язування задач |
§8 |
|
||||
9/16 |
08.10 |
Графічне зображення рівноприскореного прямолінійного
руху |
§9 |
|
||||
10/17 |
09.10 |
Розв'язування задач |
|
|
||||
11/18 |
12.10 |
Вільне падіння |
§8,9 |
|
||||
12/19 |
15.10 |
Розв'язування задач |
§9, 10 |
|
||||
13/20 |
16.10 |
Криволінійний рух . |
§10 |
|
||||
14/21 |
19.10 |
Розв'язування задач |
|
|
||||
15/22 |
22.10 |
Рівномірний рух
матеріальної точки по колу |
Стор. 213 |
|
||||
16/23 |
23.10 |
Розв'язування задач |
§10,19 |
|
||||
17/24 |
26.10 |
Лабораторна робота №
2.
Вивчення руху тіла по колу. |
|
|
||||
18/25 |
29.10 |
Розв'язування задач |
|
|
||||
19/26 |
30.10 |
Розв'язування задач.
Підготовка до контрольної роботи |
§11 |
|
||||
20/27 |
02.11 |
Контрольна робота № 1/1 з теми «Кінематика» Навчальний проект №1 |
|
|
||||
РОЗДІЛ І. МЕХАНІКА Частина 2. ДИНАМІКА (18год) |
|
|||||||
1/28 |
05.11 |
Перший закон Ньютона Інерціальні системи відліку. |
§11,12 |
|
||||
2/29 |
06.11 |
Другий закон Ньютона Сила. Маса. |
|
|
||||
3/30 |
16.11 |
Третій закон Ньютона. |
Стор.217 |
|
||||
4/31 |
19.11 |
Гравітаційне поле. Сила
тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння. |
|
|
||||
5/32 |
20.11 |
Розв'язування задач |
§14 |
|
||||
6/33 |
23.11 |
Рух у полі земного
тяжіння. Розв'язування задач |
§13,14,15 |
|
||||
7/34 |
26.11 |
Лабораторна робота №
3. Дослідження
руху тіла, кинутого горизонтально. |
§16 |
|
||||
8/35 |
27.11 |
Сила пружності. Вага тіла |
§16 |
|
||||
9/36 |
30.11 |
Лабораторна робота № 4.Вимірювання коефіцієнта
пружності. |
§17 |
|
||||
10/37 |
03.12 |
Сила тертя. Горизонтальна
і похила площини |
|
|
||||
11/38 |
04.12 |
Розв'язування
задач |
§17 |
|
||||
12/39 |
07.12 |
Лабораторна
робота №5. Вимірювання коефіцієнта тертя. |
§17 |
|
||||
13/40 |
10.12 |
Рух тіла під дією кількох
сил. |
§17, стор. 74 |
|
||||
14/42 |
11.12 |
Розв'язування задач. |
|
|
||||
15/43 |
14.12 |
Сила Архімеда |
§18 |
|
||||
16/44 |
17.12 |
Розв'язування задач. |
§19 |
|
||||
17/45 |
18.12 |
Підготовка до контрольної роботи.
Розв’язування задач |
§20§21 |
|
||||
18/46 |
21.12 |
Контрольна робота № 2/2 з теми «Динаміка» Навчальний проект №2 |
|
|
||||
РОЗДІЛ І. МЕХАНІКА Частина 3. Закони
збереження в механіці (15 год) |
|
|||||||
1/47 |
11.01 |
Рівновага
тіл. Умови рівноваги. Момент сили. |
§13-20 |
|
||||
2/48 |
14.01 |
Лабораторна робота №6.Дослідження рівноваги тіл під
дією кількох сил. |
|
|
||||
3/49 |
15.01 |
Розв'язування
задач. |
|
|
||||
4/50 |
18.01 |
Лабораторна робота № 7. Визначення центра мас плоскої
фігури |
|
|
||||
5/51 |
21.01 |
Види
рівноваги. Розв'язування задач. |
|
|
||||
6/52 |
22.01 |
Імпульс
тіла.. Пружне та непружне зіткнення |
|
|
||||
7/53 |
25.01 |
Закон
збереження імпульсу тіла. Розв’язування задач |
|
|
||||
8/54 |
28.01 |
Реактивний
рух Розв’язування задач |
§22,23 |
|
||||
9/55 |
29.01 |
Механічна
робота. Потужність |
§23 |
|
||||
10/56 |
01.02 |
Розв'язування
задач. |
|
|
||||
11/57 |
04.02 |
Потенціальна
енергія. Кінетична енергія. Закон збереження механічної енергії |
|
|
||||
12/58 |
05.02 |
Розв'язування
задач |
§24 стор. 218 |
|
||||
13/59 |
08.02 |
Розв'язування задач Самостійна робота. |
|
|
||||
14/60 |
11.02 |
Розв'язування
задач. Підготовка до контрольної роботи |
§26,27 |
|
||||
15/61 |
12.02 |
Контрольна робота № 3/3
«Закони збереження» Навчальний проект №3 |
|
|
||||
Розділ ІІ. ЕЛЕМЕНТИ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТЕОРІЇ ВІДНОСНОСТІ (4 год) |
|
|||||||
1/62 |
15.02 |
Межі застосування законів
класичної механіки. Основні положення СТВ .Релятивістський закон додавання
швидкостей |
|
|
||||
2/63 |
18.02 |
Просторові та часові властивості фізичного світу. |
§26,28 |
|
||||
3/64 |
19.02 |
Розв'язування задач |
§26,28 |
|
||||
4/65 |
22.02 |
Навчальний проект №4 Захист
учнівських проектів |
|
|
||||
Розділ ІІІ. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА Частина 1. Основи МКТ (12год) |
|
|||||||
1/66 |
25.02 |
Основні положення молекулярно-кінетичної теорії |
§30,31 |
|
||||
2/67 |
26.02 |
Розв'язування задач |
§31 |
|
||||
3/68 |
01.03 |
Рух і взаємодія молекул |
|
|
||||
4/69 |
04.03 |
Основне рівняння МКТ ідеального газу |
|
|
||||
5/70 |
05.03 |
Температура. Температурна шкала Кельвіна |
§32 |
|
||||
6/71 |
11.03 |
Розв'язування задач |
§33 |
|
||||
7/72 |
12.03 |
Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси |
§34 |
|
||||
8/73 |
15.03 |
Розв'язування задач |
§35,36 |
|
||||
9/74 |
18.03 |
Розв’язування задач |
§37 |
|
||||
10/75 |
19.03 |
Лабораторна
робота № 6. Дослідження ізотермічного процесу |
§37 |
|
||||
11/76 |
22.03 |
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
§38 |
|
||||
12/77 |
25.03 |
Контрольна робота № 1/4 з теми «Основи МКТ» Навчальний проект №5 |
§38 |
|
||||
Розділ ІІІ. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА Частина 2. Основи термодинаміки (8 год) |
|
|||||||
1/78 |
05.04 |
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії |
§39 |
|
||||
2/79 |
08.04 |
Робота ідеального газу в термодинаміці. |
§41 |
|
||||
3/80 |
09.04 |
Розв'язування задач. |
|
|
||||
4/81 |
12.04 |
Перший закон термодинаміки. Адіабатний процес |
§40,41 |
|
||||
5/82 |
15.04 |
Розв'язування задач |
§42 |
|
||||
6/83 |
16.04 |
Напрямок теплових процесів. Другий закон термодинаміки.
Ентропія. |
§43 |
|
||||
7/84 |
19.04 |
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
||||
8/85 |
22.04 |
Контрольна робота № 2/5 з теми «Основи термодинаміки» Навчальний проект №6 |
|
|
||||
Розділ ІІІ. МОЛЕКУЛЯРНА ФІЗИКА І ТЕРМОДИНАМІКА Частина 3. Властивості твердих тіл, рідин і газів (21 год) |
||||||||
1/86 |
23.04 |
Пароутворення
та конденсація. Насичена та ненасичена пара. Кипіння |
§44 |
|
||||
2/87 |
26.04 |
Тепловий баланс. Розв’язування задач |
§44 |
|
||||
3/88 |
29.04 |
Вологість повітря. Точка роси. |
|
|
||||
4/89 |
30.04 |
Вимірювання відносної вологості повітря. |
§45 |
|
||||
5/90 |
06.05 |
Поверхневий натяг рідини. |
|
|
||||
6/91 |
07.05 |
Лабораторна робота № 7. Вимірювання поверхневого натягу рідини |
Стор. 231 |
|
||||
7/92 |
13.05 |
Змочування. Капілярні явища. |
§46 |
|
||||
8/93 |
14.05 |
Механічні властивості твердих тіл |
|
|
||||
9/94 |
17.05 |
Лабораторна робота №8.Визначення модуля пружності різних речовин. |
§47 |
|
||||
10/95 |
20.05 |
Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
§47 |
|
||||
11/96 |
21.05 |
Контрольна робота № 3/6 з теми «Основи
термодинаміки» Навчальний проект №7 |
|
|
||||
12/97 |
24.05 |
Будова та
властивості твердих тіл. Анізотропія кристалів. Рідкі кристали |
Виконати типові завдання тести в classroom |
|
||||
13/98 |
27.05 |
Захист учнівських проектів |
Спілкування в zoom |
|
||||
14/99 |
28.05 |
Захист учнівських проектів |
|
|||||
|
|
|
|
|
||||
Фізика 9 клас (105 год, 3 год на тиждень)
за навчальною програмою авторського колективу під керівництвом Ляшенко О.І
Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів «Фізика» В.Д.Сиротюк:
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. 21. 22. 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30. 31. 32. 33. 34. 35. 36. 37. 38. 39. 40. 41. 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 53. 54. 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 62. 63. 64. 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71. 72. 73. 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. 82. 83. 84. 85. 86. 87. 88. 89. 90. 91. 92. 93. 94. 95. 96. 97. 98. 99. 100. 101. 102. 103. 104. 105. |
І семестр Магнітні явища (17 год) Магнітні явища. Постійні магніти. Магнітне поле Землі. Дослід Ерстеда. Індукція магнітного поля. Магнітні властивості речовин. Гіпотеза Ампера. Магнітне поле провідника зі струмом. Електромагніти. Магнітна левітація. Інструктаж з БЖД. Л.р. № 1. Складання та випробовування електромагніту. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера. Розв’язування завдань. Електричні двигуни. Гучномовці. Електровимірювальні прилади. Розв’язування завдань. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Явище електромагнітна індукція. Досліди Фарадея. Індукційний електричний струм. Інструктаж з БЖД. Л.р. № 2 Спостереження явища електромагнітної індукції. Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. Узагальнення
знань, умінь та навичок. Контрольна
робота. Світлові явища (20 год) Світлові
явища. Джерела й приймачі світла. Швидкість поширення світла. Світловий
промінь і світловий пучок. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та
місячне затемнення. Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. Розв’язування завдань. Інструктаж з БЖД. Л.р. № 3Дослідженнявідбивання світла за допомогою плоского дзеркала. Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. Інструктаж з БЖД. Л.р. № 4 Дослідження заломлення світла. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. Контрольна робота. Лінзи. Оптична сила та фокусна відстань лінзи. Формула тонкої лінзи. Отримання зображень за допомогою тонкої лінзи. Інструктаж з БЖД. Л.р. № 5 Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи. Розв’язування завдань Розв’язування завдань. Самостійна робота. Найпростіші оптичні прилади. Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Узагальнення знань,
умінь та навичок. Контрольна робота. Корекція
знань, умінь та навичок. Механічні та електромагнітні хвилі (11 год) Виникнення
і поширення механічних хвиль. Звукові
хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність
звуку та частота тону. Інфразвуки
та ультразвуки. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Електромагнітні
звуки і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота
електромагнітної хвилі. Властивості
електромагнітних хвиль. Шкала електромагнітних хвиль. Фізичні
основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. Інструктаж з БЖД. Л.р. №
6 Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою
сучасних цифрових засобів. Узагальнення
знань, умінь та навичок. Контрольна
робота. Захист
проектів. ІІ семестр Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики.
(15 год) Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда.
Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Радіоактивність, її природа і властивості. Період напіврозпаду
радіонукліда. Йонізаційна дія радіоактивного
випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання. Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерна реакція. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми
атомної енергетики. Термоядерні реакції. Енергія Сонця і зір. Узагальнення знань,
умінь та навичок. Контрольна
робота. Корекція
знань, умінь та навичок. Рух і взаємодія. Закони збереження. ( 34 год) Рівноприскорений рух. Прискорення. Розв’язування завдань. Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. Розв’язування завдань. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Інерціальна система відліку. Закони Ньютона. Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. Рух тіла під
дією сили тяжіння. Розв’язування завдань. Розв’язування завдань. Рух тіла під дією кількох сил. Розв’язування завдань Узагальнення знань,
умінь та навичок. Контрольна робота. Корекція
знань, умінь та навичок. Взаємодія тіл. Імпульс. Розв’язування завдань. Закон збереження імпульсу. Розв’язування завдань Розв’язування завдань. Самостійна робота. Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. Інструктаж з БЖД. Л.р. № 7 Вивчення закону збереження механічної енергії. Узагальнення знань,
умінь та навичок. Контрольна робота. Корекція
знань, умінь та навичок. Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і
теорій. Фундаментальний характер законів збереження в природі. Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. Розв’язування завдань. Розв’язування завдань. Самостійна робота. Еволюція фізичної картини світу. Розвиток уявлень про природу світла. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний процес. Узагальнення
знань, умінь та навичок. Узагальнюючий урок. Усний залік. Фізика й екологія (6 год) Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. Альтернативні джерела енергії. Сучасні проблеми екології та енергетики в Україні та світі. Узагальнення вивченого матеріалу. Усний залік. Екскурсія. Розв’язування нестандартних задач. Підсумковий урок |
|
|
Календарне
планування
Фізики
для 7 класу
Автор:
Сиротюк В.Д.
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку та
зміст навчального матеріалу |
Дата |
Зміни |
|
ВСТУП (1 год) |
||||
1.
|
(Вступний інструктаж з БЖД.) Фізика як навчальний
предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у
фізичному кабінеті. |
|
|
|
|
ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.(12
год) |
|
|
|
2.
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи
пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками. |
|
|
|
3.
|
Речовина й поле. Основні положення
атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми. |
|
|
|
4.
|
Початкові відомості про будову атома. Електрони.
Йони. |
|
|
|
5.
|
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл і
фізичні величини. |
|
|
|
6.
|
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби
вимірювання. Точність вимірювання.
Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
|
7.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1 . Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали
приладу. |
|
|
|
8.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота
№2. Вимірювання об’єму твердих
тіл, рідин i сипких матеріалів. |
|
|
|
9.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота
№3. Вимірювання розмірів малих
тіл різними способами. |
|
|
|
10.
|
Історичний характер фізичного знання. Внесок
українських учених у розвиток і становлення фізики. |
|
|
|
11.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
12.
|
Контрольна
робота №1 з теми «ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. МЕТОДИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ» |
|
|
|
13.
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над
помилками. Підсумковий урок з теми. Захист навчальних
проектів. |
|
|
|
|
Орієнтовні
теми навчальних проектів 1)Видатні вчені-фізики 2)Фізика в побуті, техніці, виробництві. 3) Спостереження фізичних явищ довкілля. 4) Дифузія в побуті. |
|
|
|
МЕХАНІЧНИЙ РУХ (16 год) |
||||
14.
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку.
Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення. |
|
|
|
15.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
16.
|
Рівномірний прямолінійний рух. Графіки рівномірного прямолінійного руху |
|
|
|
17.
|
Розв`язування задач |
|
|
|
18.
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня
швидкість нерівномірного руху. |
|
|
|
19.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
20.
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу.
Період обертання. |
|
|
|
21.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота
№4. Визначення періоду обертання тіла. |
|
|
|
22.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
23.
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період
коливань. Маятники. |
|
|
|
24.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота№5. Вивчення коливань нитяного
маятника. |
|
|
|
25.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
26.
|
Навчальний
проект: 1)Визначення середньої швидкості нерівномірного
руху. 2) Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки
тощо. 3) Обертальний рух в природі – основа відліку
часу. 4) Коливальні процеси в техніці та живій природі. |
|
|
|
27.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
28.
|
Контрольна
робота №2 з теми «МЕХАНІЧНИЙ РУХ» |
|
|
|
29.
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками. Підсумковий урок з теми. |
|
|
|
ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА (27 год) |
||||
30.
|
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла. |
|
|
|
31.
|
Густина речовини. |
|
|
|
32.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота
№6. Вимірювання маси методом
зважування. |
|
|
|
33.
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна
робота №7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин). |
|
|
|
34.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
35.
|
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. |
|
|
|
36.
|
Явище всесвітнього тяжіння. Закон всесвітнього
тяжіння. Сила тяжіння. |
|
|
|
37.
|
Явище деформації. Сила пружності. Динамометри. |
|
|
|
38.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл. |
|
|
|
39.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
40.
|
Контрольна
робота №3 з теми «Взаємодія тіл. Сила.». |
|
|
|
41.
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками.
Вага тіла. Невагомість. |
|
|
|
42.
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. |
|
|
|
43.
|
Розв`язування задач. Тертя в природі й техніці. |
|
|
|
44.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання. |
|
|
|
45.
|
Явище тиску. Сила тиску. Тиск твердих тіл. |
|
|
|
46.
|
Тиск рідин і газів. Рівновага рідин і газів.
Закон Паскаля. |
|
|
|
47.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
48.
|
Сполучені посудини. Манометри. |
|
|
|
49.
|
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску.
Барометри. |
|
|
|
50.
|
Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. |
|
|
|
51.
|
З`ясування умов плавання тіла. |
|
|
|
52.
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна
робота №10. З`ясування умов плавання тіла. |
|
|
|
53.
|
Плавання тіл. Повітроплавання. |
|
|
|
54.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
55.
|
Контрольна
робота №4. «Взаємодія тіл. Сила.» |
|
|
|
56.
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками.
Підсумковий урок з теми. Захист навчальних проектів. |
|
|
|
|
Орієнтовні
теми навчальних проектів 1)Розвиток судно- та повітроплавання 2)Дослід Торрічеллі. 3)Спостереження за зміною атмосферного тиску. 4)Насоси. |
|
|
|
МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ. (10 год) |
||||
57.
|
Механічна робота. |
|
|
|
58.
|
Потужність. |
|
|
|
59.
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
60.
|
Механічна енергія та її види. |
|
|
|
61.
|
Закон збереження й перетворення енергії в
механічних процесах та його практичне застосування. |
|
|
|
62.
|
Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умови
рівноваги важеля. |
|
|
|
63.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №11. Вивчення умови рівноваги важеля. |
|
|
|
64.
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
|
|
|
65.
|
Проведено
інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №12. Визначення ККД простого механізму. |
|
|
|
66.
|
Навчальний
проект: 1)Становлення
і розвитокзнань про фізичніоснови машин і механізмів. 2)
Простімеханізми у побутовихпристроях. 3) Біомеханіка
людини. 4)
Використанняенергіїприроднихджерел. |
|
|
|
67.
|
Контрольна
робота №5 «МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ.» |
|
|
|
68.
|
Узагальнювальне заняття |
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар