Новини
Лілія Гриневич: Масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний.
Міністерство освіти і науки України планує впритул зайнятися проблемами сільської освіти, про це Лілія Гриневич повідомила під час інтерв’ю Главком. Зокрема, МОН хоче зробити все можливе для того, щоб покращити якість викладання у школах та, як наслідок, підвищити відсоток сільских дітей, які вступають до вишів.
Міністерка зауважила, що сільська освіта має багато серйозних проблем, і серед них – бажання будь-якою ціною зберегти маленькі школи, де у 10-11 класах нерідко навчається не більше десяти дітей, а один вчитель викладає одразу кілька предметів. Усе це в результаті негативно впливає на подальшу долю дітей. Як зазначає Лілія Гриневич:
«Масштаб проблеми якості освіти на селі дуже серйозний. lА за всім стоїть просте бажання директора цієї школи і вчителів зберегти місце роботи, аби не їздити на роботу в іншу сусідню школу. Звичайно, ми маємо зараз багато питань і проблемних ситуацій всередині громад. Особливо коли включаються політики в цю історію: всі вони, особливо напередодні виборів, хочуть показати, як захищають інтереси громад. Але орієнтуються вони на вузькі інтереси групки виборців, зокрема, директора і вчителів конкретної школи. І пишаються – «ми зберегли школу»! Тому голосуйте за нас. Але результати таких дій вкрай сумні».
Також Міністерка розповіла про заплановане пониження ступенів деяких шкіл. Так, деякі з них можуть з навчальних закладів I-III ступенів, стати I-II, чи взагалі перейти лише на початкову освіту. Все це робитиметься для того, аби старшокласники навчалися у відповідних умовах, а також задля збільшення дошкільних закладів, яких в деяких селах немає взагалі. При цьому Лілія Гриневич наголосила, що МОН не хоче закривати маленькі школи, а навпаки, планує зробити їх справжніми культурно-освітніми центрами, чого багатьом селам дійсно не вистачає:
«Перенесіть сільську бібліотеку, яка, як правило, на місцях перебуває у напівзруйнованому стані, до школи. Сільський клуб закритий, на ньому колодка висить: зробіть відповідні активності у другій половині дня в школі, в якій є зала чи сцена. Таким чином, зберігши школу, можна навчати маленьких дітей, яких ще не можна далеко возити. І дайте можливість старшим дітям здобути якісну освіту».
А як ви гадаєте, наскільки ця ідея МОН правильна та життєздатна?
Немає коментарів:
Дописати коментар