Школа – це країна дитинства, де живе сучасне і твориться майбутнє! Прикро, що кількість учнів, які навчаються в школах району, поступово зменшується.
Але учителі, маючи неповну наповнюваність класів, проблеми з вихованням учнів, батьками, прагнуть створити для кожного з них комфортні умови для навчання, дати їм якісні знання, зацікавити різними формами роботи, дати можливість знайти себе в суспільстві, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.
Але учителі, маючи неповну наповнюваність класів, проблеми з вихованням учнів, батьками, прагнуть створити для кожного з них комфортні умови для навчання, дати їм якісні знання, зацікавити різними формами роботи, дати можливість знайти себе в суспільстві, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.
В.О.Сухомлинський говорив: «Найважливіша умова успішної роботи школи – це багате різностороннє життя педагогічного колективу, допитливість, інтерес до нового в науці, постійний інтелектуальний ріст, удосконалення». Підтвердженням цьому є проведення ІІІ Районного фестивалю педагогічних інновацій учителів природничо-математичних дисциплін «Від ідеї – до технології», що відбувся 27 березня на базі Пальмірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. Це дійсно великомасштабне дійство, на якому вчителі не тільки мали можливість поділитися власними розробками, а й отримати велику кількість різноманітної інформації. Зокрема заступник директора з навчально-виховної роботи Пальмірської ЗОШ І-ІІІ ступенів Василенко Г.З. розповіла про основні напрямки роботи школи, про досягнення, які має школа у розвитку і впровадженні інноваційних комп’ютерних технологій. Велику зацікавленість в учасників фестивалю викликало застосування новітніх комплексів з використанням інтерактивних дошок учнями і вчителями Пальмірської ЗОШ. Кир’яченко Л.П.- учитель фізики, Старікова В.М. – учитель біології, Гриценко О.Г. – учитель математики, Василенко Г.З. – учитель хімії продемонстрували можливості використання інтерактивних дошок на уроках з використанням комплекту деталей для створення та проведення дослідів за допомогою комп’ютера.
Продовженням теми використання комп’ютерних програм був виступ вчителя математики та інформатики Коробівського НВК Білойваненко Н.О., в якому вчитель поділилася новітніми засобами візуалізації навчального матеріалу. Про створення та використання електронних посібників як засобу ефективної вмотивованості учнів розповіла вчитель фізики та математики Дмитрівського НВК Гавриш О.М., використання он-лайн сервісів у навчальній діяльності продемонструвала учитель географії Благодатнівської ЗОШ І-ІІ ступенів Ков’язіна О.В. Різноплановий, творчий підхід до підготовки та проведення уроків продемонструвала вчитель біології Драбівецького НВК Шульга Н.І та вчитель хімії Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ступенів, звернувши увагу на розвиток креативного мислення та креативних здібностей школярів. Учитель біології Піщанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Івашина К.О. розповіла про хід та результати дослідницької роботи проведеної на базі агрофірми «Маяк».
Сучасна дидактика, звертаючись до ігрових форм навчання на уроках, справедливо вбачає в них можливості ефективної взаємодії педагога та учнів, продуктивної форми їх спілкування з наявними елементами змагання, безпосередності, природного інтересу. А. Макаренко називав гру усвідомленою діяльністю, а радість гри – «радістю творчою», «радістю перемоги». Так учитель Дмитрівського НВК Ярмоленко Л.М. продемонструвала різноманітні ігрові технології в організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках біології.
Головне завдання кожного вчителя – не тільки дати учням базу знань, але й розвинути у них інтерес до навчання, навчити учитися, дати зрозуміти учню навіщо вчитися. Тому вчитель фізики Софіївського НВК Кравчено В.В. звернула увагу на шляхи формування ключових та предметних компетентностей учнів у процесі навчання.
Обсяг матеріалу, який було продемонстровано на фестивалі, стане додатковою родзинкою для кожного із його учасників і вкотре підтверджує, що вчитель – це творча, креативна, обізнана особистість, яка прагне крокувати в ногу з новітніми технологіями, бути надсучасним, щоб довести до кожної дитини знання, які потрібні їй, щоб стати комунікабельною людиною.
Така започаткована форма роботи в районі дає можливість створювати місточки співпраці між педагогічними працівниками: обмін досвідом, самоосвіта, самовдосконалення. Учасники фестивалю вдячні організаторам проведення Лисак Тетяні Олександрівні, завідуючій районним методичним кабінетом та Гавриш Зінаїді Іванівні, методисту районного відділу освіти за вдало підібрану, змістовну, різнопланову роботу і мають надію на продовження співпраці для системного розвитку творчого потенціалу вчителів району.
Немає коментарів:
Дописати коментар