Освітній навігатор з математики на 2025-2026 навчальний рік
Методичні рекомендації до викладання математики у 2025-2026 навчальному році
Математична освітня галузь
Ураховуючи наявність в учнівства навчальних
втрат, доцільно провести діагностувальні роботи на початку року та збільшити
тривалість повторення за попередній навчальний рік.
У посібнику
«Наздоженемо: інструменти вимірювання та стратегії подолання освітніх втрат»
містяться діагностувальні роботи, які можна запропонувати учнівству на початку
6, 8 класу. Тестові завдання із підручника містять сюжетні задачі з реальними
даними, що демонструють зв’язок математики із життям та допоможуть учнівству у
формуванні математичної та інших ключових компетентностей.
Для подолання навчальних втрат учнівства
доцільно: адаптувати навчальні програми і календарно-тематичне планування з урахуванням
результатів діагностики та потреб класу (однак, виважено використовуйте
ущільнення/перенесення, щоб не спричинити нових втрат); застосовувати
педагогічні інструменти для стабілізації емоційного стану учнів та учениць;
впроваджувати диференційоване навчання; розробляти індивідуальні плани корекції
знань для учнів та учениць зі значними втратами тощо. Детальніше про стратегії
подолання навчальних втрат з математики можна дізнатися з онлайнкурсу
«Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат з математики» (https://surl.lu/hgnujt).
Враховуючи зазначені в ДСБСО загальні
результати навчання, доцільно збільшити у навчальному процесі кількість задач,
що сприяють формуванню умінь: досліджувати проблемні ситуації, створювати
математичні моделі до них та критично оцінювати та інтерпретувати результат
розв’язання. З огляду на зазначене раніше, пропонуємо використовувати приклади
задач із міжнародного моніторингового дослідження PISA. У посібнику «PISA:
математична грамотність» є детальні роз’яснення про те, як розвивати і
оцінювати математичну компетентність та приклади завдань, які учительство може
використовувати як роздатковий матеріал до уроків.
Для формування просторового, абстрактного
та критичного мислення, розвитку кмітливості і винахідливості пропонуємо
вводити у процес навчання математичні ігри, головоломки тощо. Приклади таких
завдань є у навчальнометодичному посібнику «Навчання на основі головоломок».
Учителі/учительки математики знайдуть тут яскраві доповнення до своїх уроків –
ідеї для парної та групової роботи, математичні рухливі ігри та ідеї для
шкільних конкурсів командних головоломок.
У навчально-методичному посібнику «Математика
як інструмент мислення» представлено матеріали для організації освітньої
діяльності, спрямованої на формування у вихованців логічного, критичного і
креативного мислення в процесі розв’язування математичних задач, а також під
час підготовки учнів 8 класу до участі в олімпіадах із математики та при
організації роботи над дослідницькими проєктами учнів-членів Малої академії
наук України.
Пропонуємо вчителям/вчителькам
застосовувати у навчальному процесі інтерактивні освітні платформи, наприклад,
україномовну версію Khan Academy (https://uk.khanacademy.org). Використання
платформи – безоплатне і може бути корисним для вчительства, учнівства та
батьків. Для вчителів/вчительок використання цієї платформи надає можливості
огляду інструментів для створення та управління класами, відстеження
індивідуального прогресу учнів/учениць та ефективної організації навчального
процесу. Школярі на платформі можуть
знайти путівник по курсах, вправах і тестах, що допоможуть у самостійному
навчанні та підготовці до занять. Батьки можуть користуватись звітами про
навчання, з їх допомогою відслідковувати успіхи власної дитини, підтримувати її
мотивацію.
У разі зміни формату уроку у школі через повітряну тривогу учня/учениці можуть переглянути коротке відео на цю тему на освітній платформі «Pistacja.Україна». Для цього потрібно обрати предмет математика (для учнів 5-6 класів), алгебра або геометрія (для учнів/учениць 7-9 класів), переглянути відео на цю тему та опрацювати підсумкову картку із коротким викладом найважливішої інформації до теми, прикладами розв’язання завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар